Salam penuh kasih sayang.
Hari nie sepatutnya boleh je nak bangun lambat sikit. Tapi terpaksa mengigihkan diri juga bangun
awal sebab nak gi pejabat imigresen nak buat pasport anak-anak.
Yang ado..... ingatkan kitalah yg paling awal jam 7.58
imigresen dah penuh dengan lautan manusia.
Nampaknya terpaksalah setkan minda.
Bersabar...bersabar.... dan bersabar.
Bayangkan aje ini masa untuk bersantai.
Tapi saya tabik dan respect flow kerja kakitangan di sini kerana 8.30
pagi urusam dikaunter telah selesai.
Sekarang hanya menunggu masa untuk mengambil pasport sahaja. Alhamdulilah terima kasih ALLAH kerana
memudahkan urusan saya hari ini.
Tetiba dah terasa lapar.
Ha...ha....tak bekfest lagi rupanya.
Tak sempat nak panas punggung duduk nombor giliran sekali lagi
dipanggil. Kalau di kaunter pertama tadi
penuh dengan gelak tawa tapi dikaunter kali ini seolah berdepan dengan singa
tuoo. Ha..ha... sorry ya adik kaunter. Berurusan dengan orang kalau tak sudi nak
pandang muka, tak mampu nak tersenyum dan tak pandai berbudi bahasa lebih baik
cari keje lain dik senah oii.... "lebih baik jadi makcik cleaner ngadap
lantai je". Itu bukan saya yang
kata tapi anak saya yang bersekolah rendah yang kata. Sampaikan setelah selesai berurusan dan saya
ucapan terima kasih, muka si penjaga kaunter tu masih lagi masam mencuka. Dalam hati "amboi mak! garang dan tak
mesra alamnya budak ni"
Sayang sekali rasanya bila perkhidmatan yang begitu efisen,
cekap dan pantas diakhiri dengan layanan yang sekadar melepas batuk di tangga
sahaja. Ini kerana perkhidmatan selalunya
akan dinilai oleh pelanggan bermula dari saat perkhidmatan diterima sehingga
ianya berakhir. Amat rugi sekali kerana
pelanggan akan lebih mengingati akan perkhidmatan terakhir itu, sebagai suatu
persepsi yang lebih diingati. Diharap
peningkatan kualiti perkhidmatan terutamanya perkhidmatan dibahagian hadapan
dapat dipertingkatkan sebagai salah satu langkah untuk penghasilan suatu gaya
kerja yang lebih cemerlang.
Boleh ya. Bukan minta
banyakpun. Bila budaya kerja cemerlang,
bukan ke kita juga yang senang? Untuk
siapa? Untuk kita-kita jugakan......
Comments
Post a Comment